Незважаючи на повномасштабну війну з рф, що продовжується в Україні вже більше дев’яти місяців, бізнес працює в звичному режимі. І Black Friday в 2022 році прийшла по плану, в останню п’ятницю листопада.
Українські ритейлери переживають сьогодні важкі часи – в складних умовах, що створює війна, намагаються не лише виживати, але і допомагати країні. І якщо на початку весни більшість онлайн-магазинів були зосереджені на евакуації офісів та співробітників до безпечних регіонів, переформатуванні процесів, організації логістики згідно з новими реаліями, то зараз продажі потроху зростають, а рекламні бюджети освоюються.
Як демонструє статистика використання промокодів на сайті
promocodius.com, «Чорна п’ятниця» в Україні пройшла досить успішно – в багатьох групах товарів зафіксовано збільшення продажів, а деякі категорії навіть досягли минулорічних показників. Варто відзначити кілька нових тенденцій, продиктованих часом: активна підтримка покупцями українських виробників та магазинів, що працюють прозоро і донатять на потреби ЗСУ.
Гаджети та електроніка, різноманітні прилади
В кінці листопада промокоди на купівлю цієї групи товарів почали користуватися ще більшою популярністю.
Що купували українці в Black Friday 2022:
- Смартфони та планшети – продавалися на 25% активніше, ніж в інші дні та тижні осені.
- Пауербанки – кількість використаних промокодів зросла на 88%.
- Обігрівачі різних типів – продажі зросли на 42%.
- Генератори та зарядні пристрої на сонячних батареях – б’ють рекорди продажів з початку вересня, в «Чорну п’ятницю» число застосованих промокодів зросло ще на 26% порівняно з середніми показниками листопада.
- Побутова техніка – продавалася на 23% активніше (як дрібна, так і габаритна).
Одяг та взуття, косметика, дитячі речі
Зазвичай в дні проведення Black Friday промокоди на одяг та взуття використовують не надто активно, адже всі чекають сезонних розпродажів, під час яких бренди пропонують суттєвіші знижки . Але цього року ніхто не планує нічого наперед, тому купляють те, що потрібно, вже сьогодні. Бренди підготували багато вигідних пропозицій, більшістю з яких українці з радістю користувались.
Найбільше зросли продажі одягу та взуття для дітей і дорослих локальних українських виробників, недорогих брендів з США, Європи: гарні знижки були у NEXT, Reserved, Grand UA та ін. У всіх групах товарів прослідковується тенденція до купівлі речей практичних і теплих, універсальних та комфортних. Під час війни українці шукають не розкіш і вишуканість, а гарне співвідношення ціни та якості – і в сегменті одягу, взуття, аксесуарів це помітно дуже яскраво.
Продажі косметики та засобів для догляду, гігієни збільшилися в кілька разів – великі супермаркети пропонували знижки не лише в день грандіозного розпродажу, а протягом кількох тижнів. EVA, наприклад, почали радувати покупців акціями ще за півтори тижні до Black Friday, а Notino надавав промокоди на знижки до 50% протягом всього листопада.
Партнерський матеріал