Ринок електромобілів в Україні показує стабільне зростання, особливо в сегменті імпортованих моделей з європейських країн. Вживані електрокари приваблюють українських покупців завдяки співвідношенню «ціна–якість». Вартість 3–5-річного авто становить 15–25 тис. євро, що на 40–50% нижче ціни нових аналогів в Україні. Імпорт
б/у авто з Європи дає змогу придбати машини з пробігом 50–80 тис. км, що зберегли хороший стан і тривалий експлуатаційний ресурс. Технічні характеристики європейських моделей вражають: батареї місткістю 40–100 кВтг забезпечують запас ходу 250–500 км, а підтримка швидкої зарядки потужністю 50–150 кВт дає змогу заповнити 80% місткості за 30–45 хвилин. Серед автовласників популярні Volkswagen ID.3/ID.4, Nissan Leaf, Renault Zoe, BMW i3, Tesla Model 3 і Hyundai Kona Electric.
Чинні пільги на вживані електрокари з Європи
Податкова політика України створює сприятливі умови для імпорту електричних моделей з Європи через систему пільг:
- Звільнення від ПДВ. Під час ввезення електричного авто з пробігом імпортер не сплачує податок на додану вартість у розмірі 20% від митної вартості.
- Нульовий акцизний збір. Електрокари повністю звільняються від акцизного податку, який для автомобілів з двигуном внутрішнього згоряння розраховують за формулою, що включає базову ставку, об'єм двигуна і вік транспортного засобу.
- Мито. Для вживаних електричних авто з країн ЄС мито становить 0% від митної вартості завдяки «Угоді про асоціацію між Україною та ЄС». Для порівняння: імпорт звичайних автомобілів обкладається митом 10%.
- Збір до Пенсійного фонду. Під час першої реєстрації електромобіля в Україні сплачується збір у розмірі 3% від вартості авто замість стандартних 4–5% для інших транспортних засобів.
Закінчення терміну дії пільгового режиму
Поточне податкове законодавство України передбачає дію привілеїв під час імпорту електромобілів до кінця 2025 року. Згідно з проєктом змін до Податкового кодексу, з 1 січня 2026 року планується поступовий вихід з режиму податкових пільг:
- Введення ПДВ. Очікується поетапне повернення ПДВ: спочатку 10% (замість стандартних 20%), а з 2027 року — повної ставки 20%.
- Відновлення акцизного податку. Планується впровадження диференційованого акцизу, розмір якого залежатиме від місткості батареї електромобіля. Попередні ставки: електромобілі з батареєю до 30 кВт*год — 1 євро за 1 кВт*год; 30–60 кВт*год — 2 євро за 1 кВт*год; понад 60 кВт*год — 3 євро за 1 кВт*год.
- Мито. Нульова ставка збережеться завдяки чинним міжнародним угодам.
Таким чином, для електромобіля з батареєю 60 кВт*год вартістю 20 000 євро після скасування пільг податкове навантаження збільшиться на 6 000–7 000 євро (ПДВ + акциз), що приведе до відповідного зростання кінцевої ціни.
Інформація розміщена на правах реклами