Зараз в ефірі
Хеппі Ранок до 10:05
Зараз в ефірі
Imagine Dragons Believer
👇 Пишіть ранковому шоу Хеппі Ранок 👇

Все, що треба знати про підшипники

Все, що треба знати про підшипники
11.06.2025
134
Підшипники – невід’ємна частина більшості сучасних механізмів та технологічних агрегатів. Вони широко застосовуються як в мініатюрних зразках техніки побутового призначення, так і у величезних виробничих механізмах, турбінах і промислових комплексах. Як з’явились підшипники та що необхідно знати споживачу про моделі, представлені в асортименті Торгового дому «Галпідшипник»?

Підшипники – історія винаходу


Перша відома згадка про підшипники датована приблизно 3500 роками до нашої ери. У Древньому Єгипті застосовувались перші моделі опорних підшипників ковзання, за допомогою яких здійснювалось транспортування вантажів. Підшипники кочення з циліндричними елементами з’явились значно пізніше – піонерами в їх застосуванні вважаються кельтські племена Європи. У 1490 році геніальний винахідник Леонардо да Вінчі представив перше креслення підшипника кочення, яке викликало справжній фурор серед широкого кола поціновувачів його таланту, але не знайшло практичного застосування.

У 1794 році Філіп Вогхем зареєстрував перший патент на технічний вузол, що є аналогом сучасного підшипника кочення, але він також залишився без практичного втілення. Основною проблемою було виготовлення тіл кочення – наявні на той час технології та матеріали не могли забезпечити достатнього ступеня міцності та точності. Справжній прорив стався у 1830-1850 роках, коли американський винахідник Ісаак Беббіт запропонував міцний металевий сплав для тіл кочення, а Філіп Моріц Фішер сконструював першу модель педального велосипеда зі справжніми підшипниками.

Класифікація підшипників


Залежно від конструкційних особливостей підшипники поділяються на два типу – ковзання та кочення. Підшипники кочення складаються з двох металевих кілець різного діаметра з внутрішніми жолобами, між якими знаходяться тіла кочення – кульки, ролики або голки. Тіла кочення можуть фіксуватись в заданому положенні за допомогою сепаратора.

Основними перевагами застосування підшипників кочення є:
  • високий ККД;
  • мінімальні втрати енергії на тертя;
  • невисока вартість;
  • широкий вибір габаритних розмірів;
  • прекрасні експлуатаційні характеристики;
  • відносно просте технічне обслуговування;
  • мінімальні витрати мастильних речовин;
  • високий рівень взаємозамінності.

В підшипниках ковзання між внутрішнім та зовнішнім корпусом знаходиться шар мастильної речовини або спеціальна втулка з антифрикційного матеріалу. Мастильна речовина може бути рідинною, газовою або твердою.

Конкурентними перевагами підшипників ковзання є:
  • великий вибір стандартизованих розмірів, доступних на ринку,
  • мінімальна витрата мастильного матеріалу,
  • мінімальний рівень нагрівання та тертя під час роботи.

Інформація розміщена на правах реклами

Лайфстайл Хіт FM: ще більше цікавого

Потрібна допомога

👍 Приєднуйтесь до Хіт FM!

📱 Слухайте зі смартфона

🎫 Купуйте квитки онлайн