Підшипники – невід’ємна частина більшості сучасних механізмів та технологічних агрегатів. Вони широко застосовуються як в мініатюрних зразках техніки побутового призначення, так і у величезних виробничих механізмах, турбінах і промислових комплексах. Як з’явились підшипники та що необхідно знати споживачу про моделі, представлені в асортименті Торгового дому «Галпідшипник»?
Підшипники – історія винаходу
Перша відома згадка про
підшипники датована приблизно 3500 роками до нашої ери. У Древньому Єгипті застосовувались перші моделі опорних підшипників ковзання, за допомогою яких здійснювалось транспортування вантажів. Підшипники кочення з циліндричними елементами з’явились значно пізніше – піонерами в їх застосуванні вважаються кельтські племена Європи. У 1490 році геніальний винахідник Леонардо да Вінчі представив перше креслення підшипника кочення, яке викликало справжній фурор серед широкого кола поціновувачів його таланту, але не знайшло практичного застосування.
У 1794 році Філіп Вогхем зареєстрував перший патент на технічний вузол, що є аналогом сучасного підшипника кочення, але він також залишився без практичного втілення. Основною проблемою було виготовлення тіл кочення – наявні на той час технології та матеріали не могли забезпечити достатнього ступеня міцності та точності. Справжній прорив стався у 1830-1850 роках, коли американський винахідник Ісаак Беббіт запропонував міцний металевий сплав для тіл кочення, а Філіп Моріц Фішер сконструював першу модель педального велосипеда зі справжніми підшипниками.
Класифікація підшипників
Залежно від конструкційних особливостей підшипники поділяються на два типу – ковзання та кочення. Підшипники кочення складаються з двох металевих кілець різного діаметра з внутрішніми жолобами, між якими знаходяться тіла кочення – кульки, ролики або голки. Тіла кочення можуть фіксуватись в заданому положенні за допомогою сепаратора.
Основними перевагами застосування підшипників кочення є:
- високий ККД;
- мінімальні втрати енергії на тертя;
- невисока вартість;
- широкий вибір габаритних розмірів;
- прекрасні експлуатаційні характеристики;
- відносно просте технічне обслуговування;
- мінімальні витрати мастильних речовин;
- високий рівень взаємозамінності.
В підшипниках ковзання між внутрішнім та зовнішнім корпусом знаходиться шар мастильної речовини або спеціальна втулка з антифрикційного матеріалу. Мастильна речовина може бути рідинною, газовою або твердою.
Конкурентними перевагами підшипників ковзання є:
- великий вибір стандартизованих розмірів, доступних на ринку,
- мінімальна витрата мастильного матеріалу,
- мінімальний рівень нагрівання та тертя під час роботи.
Інформація розміщена на правах реклами