Знайтеся на правах споживачів та користуйтеся ними

Знайтеся на правах споживачів та користуйтеся ними
15.03.2021
679
15 березня – Всесвітній день захисту прав споживачів. В Україні захистом займається Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів (Держпродспоживслужба). Є кілька типових ситуацій, в яких важливо знати свої права.
 
Що робити, якщо ціни на ціннику і в чеку не співпадають?
 
Згідно закону у кожного є право на отримання необхідної та достовірної інформації про товар, що забезпечує можливість свідомого вибору. Інформація повинна бути надана до придбання продукції чи замовлення послуги і має містити дані про ціну, умови та правила покупки. Написи щодо ціни мають бути простими для розуміння і включати в себе всі податки та обов'язкові платежі.
 
Якщо на касі ви виявили, що ціни на ціннику і в чеку не співпадають, звичайно, ви можете відмовитись від покупки. Але частіше це з’ясовується, коли гроші вже заплачені. Зверніться до адміністрації магазину з вимогою повернення різниці між ціною на ціннику та ціною, зазначеною у чеку. Відмова продати вам товар за такою ціною є порушенням закону. Не зайвим буде одразу ж зібрати докази порушення ваших прав: сфотографувати цінник і, звичайно ж, зберегти чек.

 
Що треба знати про гарантійний строк та термін споживання?
 
Гарантійний строк для одягу, взуття, інших побутових товарів – це 14 днів, а для техніки – він вказаний в технічному паспорті. При виконанні гарантійного ремонту цей строк збільшується на час перебування продукції в ремонті від дня, коли ви звернулись із вимогою про усунення недоліків.
 
Якщо ви випадково придбали харчовий продукт з простроченим терміном придатності, продавець зобов’язаний замінити його на той, що придатний для вживання, або повернути гроші. Якщо ж ви виявили на упаковці харчового продукту переклеєну наліпку з датами виготовлення та терміну придатності – це вже привід для звернення до адміністрації магазину або навіть до суду.
 
Як обміняти неякісний товар або повернути гроші?
 
Якщо під час гарантійного строку ви виявили недоліки придбаного товару, ви можете вимагати пропорційного зменшення ціни, безоплатного усунення недоліків товару (тобто ремонту) або відшкодування витрат на ремонт. Якщо ж товар має істотні недоліки (ті, що роблять неможливим використання товару відповідно до призначення або взагалі не можуть бути усунутими), можна вимагати повернення грошей або заміни товару на такий же чи аналогічний.
 
Для цього треба подати письмову заяву на ім’я суб’єкта господарювання, яку його представник повинен зареєструвати. Якщо вам відмовили в реєстрації заяви, відправте її поштою з повідомленням про вручення. Обов’язково додайте копію чека або іншого документа про розрахунок.  
 
Що робити, якщо ви щось розбили в супермаркеті?
 
Перш за все, з’ясуйте, хто насправді винен – ви або адміністрація магазину, яка неправильно розмістила товар. Згідно з Цивільним кодексом України, ризик випадкового знищення та пошкодження майна несе його власник. Але ви ж ще нічого не придбали!
 
Якщо адміністрація чи охорона магазину наполягає на оплаті, а ви не вважаєте себе винним, вимагайте скласти акт про нанесення шкоди та надати факти, які, на їхню думку, доводять вашу вину. Якщо ж ви зіпсували товар випадково, вимагайте запис із камери відео-спостереження. Взагалі, вашу вину може встановити тільки суд. До нього ви не маєте платити. У випадку, коли адміністрація чи охорона магазину не складає акт, вимагає оплату та не випускає вас із приміщення, відразу викликайте поліцію.

 
Як покарати за недоліки у наданні послуг?
 
Ми купляємо не лише товари, але й різноманітні послуги. У разі виявлення недоліків у виконаній роботі можна на свій вибір вимагати: безоплатного усунення недоліків; відповідного зменшення ціни; безоплатного виготовлення іншої речі з такого ж матеріалу і такої ж якості чи взагалі повторного виконання роботи. Якщо виконавець прострочує виконання роботи згідно з договором, за кожний день сплачується пеня у розмірі 3% вартості роботи. Важливо, що сплата виконавцем пені не звільняє його від виконання зобов'язання, тобто – роботу все одне доведеться закінчити.
 
Куди звертатись, коли що?
 
В разі порушення ваших прав як споживача ви маєте право звернутися до суду, або Держпродспоживслужби України (01001, м. Київ, вул. Б. Грінченка, 1), або її територіальних органів (адреси та телефони є на сайті). Звернення може бути усним (особисто чи за телефоном) або письмовим (паперовим чи електронним листом). У зверненні має бути зазначено ваше ПІБ, місце проживання, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги. Також треба додати копію наступних документів: звернення до магазину або виробника; того, що засвідчує факт придбання продукції; технічного паспорту з позначкою про дату продажу.

Ловіть ще трохи корисних порад - про те, які страви слід вживати проти весняного авітамінозу.
Поділіться цим з друзями!
⌚ Раніше звучали ще раніше
17:56
Антитіла
Вірила
17:52
Nelly & Kelly Rowland
Dilemma
17:43
Хітова Дюжина Неділя
11.04.2021 Частина 3
👍 Приєднуйтесь до Хіт FM!
📱 Слухайте зі смартфона
Закирничний Владислав, 5 років
Допомагаємо разом
Закирничний Владислав, 5 років
Донецька обл., м. Маріуполь
Діагноз: нейробластома правого наднирника
Мама Вікторія 098-289-10-48